Friday, November 15, 2013

Stieg Larsson - Barbati care urasc femeile


Barbati care urasc femeile ( Man som hatar kvinnor ) face parte din trilogia Millennium, partea I, a autorului suedez Stieg Larsson, decedat in 2004, in urma unei crize cardiace, la varsta de 50 de ani.

COMANDA : http://www.librarie.net/carti/138956/Trilogia-Millennium-Barbati-care-urasc-femeile-volume-editii-aparute-GSP

La sfarsitul anului va fi premiera la film Fata cu tatuajul dragon...
http://www.cinemagia.ro/filme/the-girl-with-the-dragon-tattoo-559053/

De fapt din cauza filmului am cumparat cartile.




Inca de acu cateva luni am dat peste roman la o prietena, am citit un pic, prologul, dar nu ma atras, si era mare...si era imprumutata si trebuia sa o citesc repede...prea repede pentru mine, asa ca am renuntat.
Am retinut ca erau 3 parti si trebuia sa fie si un film, acu cateva saptamani, am vazut trailerul si mi s-a parut interesant...si vreau sa vad filmul, si cum, de obicei, daca vad filmul vreau si cartea, am cumparat cartea...

M-am apucat sa o citesc nu pot spune ca m-a atras...cel putin pana am dat de Lisbeth Salander.

Povestea incepe cu discutia dintre 2 batrani, in varsta de 82 de ani, sarbatoritul si inspectorul, si a 40 si ceva floare pe care o primeste sarbatoritul in fiecare an, din diferite locuri sau tari, de ziua sa.

Dupa este prezentat Mikael Blomkvist cu procesul sau, condamnarea sa, si de unde i-a venit ideea de al investiga pe Wennerstrom.

Il prezinta si pe Dragan Armanski ( si ma cam plictisisem, ca tot ce am citit despre film nu are nici o legatura cu ce este prezentat in carte ) cand a aparut si Lisbeth Salander, cum a inceput ea sa lucreze pentru Milton Security ( proprietar Armanski ), cum a facut un raport si despre Mikael Blomkvist si alte mici detalii.

Iar Dirch Fronde se duce sa-l caute pe Mikael ca sa-l aduca in fata lui Henrik Vanger, sarbatoritul de 82 de ani de la inceputul cartii. Incet incet actiunea incepe sa fie ca in film ( cred ).

Momentan aici am ajung...si daca nu m-am oprit pana acuma, o voi finaliza...

Mikael se intalneste cu Henrik Vanger, si de aici incepe sa fie interesant, felul in care povesteste Henrik te atrage...Mikael devine angajatul lui Henrik, slujba lui oficiala este sa scrie o carte despre familie, si cea secreta este sa descopere misterul lui Harriet. Mikael citeste toate raportele politiei la vremea respectiva, pozele facute, accidentul de pe pod, dar nu gaseste nimic nou. Devine iubitul Ceciliei Vanger. Erika este suparata pe el la inceput, dar dupa ce vorbeste Henrik cu ea, vine si il viziteaza in Hedeby. In ziua in care Mikael intra la puscarie, sa-si indeplinesca cele 3 luni, Erika si cu Henrik anunta intoarcerea lui Mikael ca redactor si un nou actionar pe Henrik Vanger.

Mikael se intoarce dupa 2 luni. Si privind inca o data albumul cu pozele din 1966 descopera ceva. Harriet se uita speriata catre ceva. Face rost de alte poze care nu erau puse, fiind mai slab calitativ, si persoana care a fost in camera lui Harriet dupa ce a disparut pare a fi Cecilia Vanger. Henrik are un atac. Mikael descopera o legatura intre numerele de telefon ale lui Harriet si pasaje din Biblie, cu ajutorul fiicei sale Pernilla. Si descopera ca s-ar putea sa existe o legatura intre moartea Rebeckai la sfarsitul aniilor 1940, si are nevoie de  un asistent. Dirch Fronde o recomanda pe Lisbeth Salander.

Cartea e frumoasa mie mi-a placut, si am citit-o cu placere.

Nu mai stau sa povestesc, oricum pot sa va zic sfarsitul...deci nu cititi daca nu vreti sa aflati...
Gottfried, sotul Isabellei, tatal lui Martin si Harriet era cel care omora fetele pana in anul 1965, cand a murit inecat si pentru ca abuza atat de Martin, cat si de Harriet, Martin i-a luat locul, si inteligent cum era, Martin, lua numai femei necunoscute, straine si le chinuia la el in subsol, si dupa le arunca in apa. Harriet a fugit, nu murit, de frica lui Martin si traieste in Australia, sub numele Anitei.

No comments:

Post a Comment