Wednesday, February 4, 2015

Botosei tricotati Swimmy's

Imi place mai mult sa fac botosei tricotati, poate si pentru ca am incercat o data sa fac crosetati si nu mi-a iesit :d. Acu s-ar putea sa inteleg mai bine modelul ( pattern-ul ), dar mi-e mult mai usor sa-i tricotez.
Si am multe modele de unde sa aleg, unul din model ar fi cel de mai jos.
https://www.pinterest.com/pin/443956475738452268/
Care poate fi descarcat de aici sau de aici.
E relativ simplu.
Dureaza cam 1 - 2 ore botoselul, sau cel putin asa-i in cazul meu :D
Se folosesc andrele de ciorapi.

Eu am folosit andrele nr 5 si fir
GOLDEN WOOL UNI Canguro detalii aici
Fir NM 5/3
30% lana, 70% acril
pachet de 500 g 5 gheme x 100g


Incepem cu 30 de ochiuri.
Le impartim cate 10 pe 3 andrele.
Rand 1 - 12 : ochi pe fata
Intoarcem. Doar cu o singura andrea ( adica doar 10 ochiuri ) un rand de ochi pe spate
Intoarcem. 10 ochiuri pe fata.
Mai lucram inca 10 randuri ochi pe fata.
Si s-a creat parte din fata a botoselului.
" Pick up 5 sts alond left side of foot." mi-a dat un pic bataie de cap ca nu prea intelegeam cum, si ma tot uitam la poza, pana m-a "lovit". Din partea stanga lucrezi 5 ochiuri ca sa zis asa, le pui pe andrea, din randuri lucrate doar pe o singura andrea.
Lucram 20 ochiuri pe fata ( cele 2 andrele, reprezentand spatele botoselului ) pe care nu le-am mai bagat in seama.
Si cu o andrea noua mai agatam ( luam , facem ) 5 ochiuri ( pe fata ) din partea dreapta. Cum am facut si in partea stanga.
Si mai tricotam 5 ochiuri pe fata, adaugandu-le pe noua andrea.
Si o sa avem 40 de ochiuri, impartite cate 10 ochiuri pe 4 andrele.
Introducem si andreaua nr 5.
In explicatie zice ceva si cum se face daca nu sunt decat 4 andrele.
Eu am avut 5.
Mai tricotam un rand ochi pe fata.
Mai tricotam un rand ochiu pe dos.
Mai facem 6 randuri eu le-am luat ochi pe fata, cred ca "G st" inseamna un rand pe fata un rand pe dos.
Dupa care :
- rand 1 : ( k2, k2tog, k12, k2tog, k2 ) de 2 ori :D:P
adica 2 ochi pe fata, 2 ochi pe fata impreuna, 12 ochi pe fata ( 6 ochiuri dintr-o andrea, 6 din cealalta andrea ), 2 ochi pe fata, 2 ochi pe fata impreuna
- rand 2, 4 si 6 ochi pe dos
- rand 3 : ( k2, k2tog, k10, k2tog, k2 ) de 2 ori
- rand 5 : ( k2, k2tog, k8, k2tog, k2 ) de 2 ori ( 28 de ochiuri ).
Si acum aranjam cate 14 ochiuri pe 2 andrele si facem "graft sole" adica coasem cele 2 parti, inchidem botoselul. Ata cusuta formeaza un  ochi pe fata. Video-ul de mai jos prezinta frumos cum se face.

No comments:

Post a Comment