Monday, March 23, 2015

Cartela abonament de 62 de calatori Metrorex

Dispare cartela abonament de 62 de calatori. Am incercat sa luptam aici sau aici, dar nu am avut cu cine.
Metrorex ii prea mare si nu-i pasa de clienti, ca oricum stie ca nu avem ce face.
Militari nu are de ales, tre sa mearga cu metroul. 336 nu-i bun, si sa te scoli la ora 06:30 ii cam devreme...


Avem si o petitie...
http://www.petitieonline.net/petitie/spune_nu_scumpirilor_metrorex-p11343143.html
Dar ii slaba doar 1200 de semnaturi
sau mai avem
http://www.mediafax.ro/economic/metrorex-care-vrea-sa-creasca-tarifele-a-bugetat-cheltuieli-mai-mari-cu-salariile-si-bonusurile-14040054
Tot slaba vreo 1600 semnaturi
Nu stiu, mie mi se pare ca petitile sunt asa de frumusete...le mai semnez si eu din cand in cand, dar nu mi se pare ca au sanse de castig, ca cineva le-ar baga in seama.

Mai multa lume zice sa facem boicot...sa nu mai mergem cu metroul...problema e ca nu prea sunt variante...
Si multi se multumesc, nu-si mai iau cartela cea de 50 lei o ia pe cea de 70 lei...mare branza...
Acu mai deranjant este pentru cei care intrau cate 2 pe o cartela...acolo e mai mare diferenta. De exemplu la mine.
Eu mergeam dimineata cu 62 de calatori, iar sotu cu 2 cartele de 10 calatori toata luna ( mai mult sau mai putin ), iar seara intram amandoi, deci venea 80 lei in total, si acu o sa vina 140 lei, o crestere de 60 lei, destul de mult dupa parerea mea...si cica nu eram singuri care faceau asa...deci la cele cateva sute care faceau asa sa vina cate 60 lei de fiecare pai ii ceva...

Lumea zice...de acu inainte la iesire sa bagam pe cineva gratuit, asa de multumire pentru Metrorex pentru scumpire. ii o idee buna...
Si mai poti sa intri mai repede de 15 minute la cealalta intrare...dar ii ceva distanta...Fiecare statie ( aproape ) are 2 intrari...nu stiu daca o pot implementa...

Din pacate RATB nu-i o solutie...as putea o luna sa ma chinui sa plec din Militari la ora 06 30, daca instati sa faceti un mic boicot...
As putea incerca un 178 ( dar ii la fel cu 336, nu poti sa-l iei decat poate la ora 06 30) sau 41, dar nu prea ma ajuta...ca imi mai trebuie...
google maps zice
metrou este 55 minute...

336 66 101 intr-o ora si 11 minute sau
62 46 in o ora si 22 minute...
sau 137 1 335 tot o ora si 18 minute...
62 86 o ora si 20 minute
336 90 1 ora si 23 minute sau
336 104
336 311 335

si ar costa 50 in loc de 70 lei...Sau chiar 35 lei daca sunt doar 2 linii.

super avantajul ar fi ca as termina mai multe carti :D
dar dezavantajul ar fi ca s-ar putea sa-mi dispara mai multe obiecte :D:P
deci platim 20 lei pentru 16 minute "libere" pe zi, adica 32 minute in total...

Si altceva ce sa mai zic...
Ar trebui sa ma gandeam mai serios sa-mi iau o bicicleta, ca oricum tre sa fac miscare...
Cel putin pe timp de primavara, vara si toamna, sau hai mai - septembrie.
Cine se baga?
Poate plecam impreuna...
Si dati-mi preturi.
De pedalat luni-vineri, Militari - Pantelimon...si maxim 1000 lei.


Si pentru cei care trimit mail la contact@metrorex.ro veti primi urmatorul raspuns :

"S.C. Metrorex  S.A. este o societate comercială cu capital integral de stat care funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi are ca obiect principal de activitate transportul de persoane cu metroul pe reţeaua de căi ferate subterane şi supraterane, în condiţii de siguranţă a circulaţiei, în scopul satisfacerii interesului public.

Potrivit H.G. nr. 482/1999 privind înfiinţarea S.C. Metrorex S.A. la art. 5 alin. (2) se menţionează:
“Transportul public de călători cu metroul are un caracter de serviciu public social. Pentru aceste servicii Metrorex primeşte de la bugetul de stat transferuri (subvenţii) care să acopere diferenţele dintre veniturile proprii din activitatea de transport de călători şi cheltuielile totale,...”
Subvenţia de la bugetul de stat pentru transportul călătorilor cu metroul alocată S.C. Metrorex S.A. prin Legea bugetului de stat nr.186/2014 pentru anul 2015, în valoare de 328.000 mii lei reprezintă cca 88 % din necesarul fundamentat de societatea Metrorex în valoare totală de cca 371.500 mii lei pentru asigurarea serviciului public de transport călători cu metroul în condiţii de siguranţă rezultând astfel un deficit de finanţare pe anul 2015 în valoare de cca 43.500 mii lei.
În urma analizei bugetului de venituri şi cheltuieli ale societăţii pe anul 2015, managementul societăţii a luat măsuri în urma cărora cheltuielile au fost diminuate sever cu cca 53 mil. lei faţă de fundamentările iniţiale, până la un nivel minim care să permită funcţionarea metroului în condiţii de siguranţă şi confort, astfel că deficitul de finanţare a fost redus de la 96,4 mil. lei la cca 43,4 mil. lei.
Pentru acoperirea deficitului de finanţare, Metrorex a luat şi o serie de măsuri ce au vizat, pe lângă reducerea drastică a cheltuielilor, şi creşterea veniturilor proprii provenind din chirii spaţii comerciale, valorificarea ramelor uzate de metrou, dar şi din ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul.
În această etapă, ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul reprezintă principala măsură de acoperire a deficitului financiar al societăţii, măsură care, de altfel a stat la baza construcţiei echilibrate a bugetului de venituri şi cheltuieli ale societăţii pentru anul 2015.
Din analiza variantelor privind ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul au rezultat două variante viabile, avându-se în vedere atât rezolvarea componentei de natură economic, respectiv acoperirea deficitului bugetar, cât şi rezolvarea petiţiilor venite din partea publicului călător privind abonamentul cu 62 de călătorii care constau în nemulţumiri cu privire la:
-          epuizarea numărului de călătorii înaintea expirării perioadei de valabilitate de 1 lună;
-          expirarea perioadei de valabilitate de 1 lună înaintea epuizării numărului de 62 de călătorii;
-          imposibilitatea tipăririi pe acest titlu de călătorie a numărului de călătorii utilizate similar cartelelor cu 2 călătorii şi 10 călătorii.
Prima variantă analizată presupunea o creştere medie ponderată a tarifelor de călătorie cu metroul ce depăşea 29 % păstrându-se toate titlurile existente în prezent în oferta Metrorex, variantă în care titlul de călătorie „abonament lunar cu 62 de călătorii” avea o creştere de 29 % (de la 50 lei la 65 lei), iar titlul de călătorie „abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii” avea o creştere de 26 % (de la 60 lei la 75 lei).
Cea de a doua variantă prin care se propune eliminarea abonamentului de 62 de călătorii presupune o creştere medie ponderată a tarifelor de călătorie cu metroul de 21,86 %, iar titlul de călătorie „abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii” are o creştere de doar 16,67% (de la 60 lei la 70 lei).
Deşi creşterea medie ponderată în cazul variantei nr. 1 este mai mare decât cea din varianta nr. 2 (29,17 % - varianta nr. 1, respectiv 21,86 % - varianta nr.2), creşterea în valoare absolută a veniturilor din transport călători (total încasări + T.V.A.) este mai mare în cazul variantei nr. 2 cu cca 70 mii lei / lună. Astfel, diferenţa obţinută ca urmare a ajustării tarifare propusă în varianta nr. 2 şi care se înregistrează la cap. “Venituri din transport de călători cu metroul” din proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli reprezentând încasări fără T.V.A.  este de cca 4.350 mii lei / lună, sumă necesară acoperirii deficitului bugetar pe anul 2015 rezultat ca urmare a alocării subvenţiei în cuantum de 328.000 mii lei reprezentând cca 88 % din necesarul fundamentat de societatea Metrorex pe anul 2015. Se poate concluziona că, din punct de vedere economic, varianta nr. 2 este mai avantajoasă.



Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU

**************************************************************
Biroul Comunicare si Relatii cu Presa
Tel.: 021.319.36.01/5398
Fax: 021.312.51.49
contact@metrorex.ro
S.C. METROREX S.A.
B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, BUCURESTI
"

No comments:

Post a Comment