Thursday, August 4, 2016

Presta Shop - Catalog si import .csv

In Catalog avem 
- produsele
- categoriile
- monitorizarea, care pana la urma nu am inteles excat ce face...dar apar si categoriile, nu stiu daca toate
- atributele produselor
- features produse ( caracteristici )
- producator
- furnizor
- tag-uri
- atasamente

Mai intai vom incerca sa facem un import de categorii.
Avem urmatoarele casute pentru .csv
- ID / cod si
- denumire
putem sa le importam din Saga si restul mai trebuie sa completam noi.

Cei misto la PrestaShop e ca iti scrie in dreapta fieldurile

Asa am avut si eu un inceput, de unde sa incep sa invat.
Nu a avut cine sa-mi arate un .csv, cum fac importurile, etc
Stiam ca e ceva gen excel, dar nu chiar.
De obicei .csv-urile sunt cam in linii cu virgula ( , ) sau ( ; ), nu ( TAB ) si ca sa le citesti mai bine le deschizi cu Excel (.xls ) sau OpenOffice ( gratis ) sau LibreOffice.
Si m-am prins pana la urma ca trebuie sa am fieldurile din dreapta...le completez in Excel, le salvez in csv format...dau Upload a file...categories sau product...sau mai ai la furnizor, producator.
Iti incarca fisierul.
Field separator il completez fie ( , ), fie ( ; ) dupa cum e nevoie.
Daca doresti treci da la stergerea produselor inainte, sau fortare id produse daca vrei sa ramana cele din fisier.
Si apare pasul urmatorul...si selectezi pentru fiecare coloana ce field doresti.
Poti chiar sa salvezi ordinea coloanelor respective.
Si incarci ordinea alta data cand se mai face un import.
E destul de ok...mai putin sa nu ai multe produse...gen peste 50 cred...merge foarte greu.
Cica ar fi Store Manager - e-Magic One, eu nu am avut onoarea sa-l incerc si sa mearga...nu-i gratis...colegului meu ultima data nu i-a mai mers...l-am copiat si eu si timp de 30 zile pot sa-l folosesc...inca nu am avut ocazia.

Field Categories
ID
Active (0/1)
Name
Parent category
Root category (0/1) 
Description
Meta title
Meta keywords
Meta description
URL rewritten
Image URL
ID / Name of shop 




No comments:

Post a Comment